måndag 25 januari 2010

Ny vecka...

...nya utmaningar! Jag har en hel massa skaparglädje som spritter i kroppen och det gör att det är mer motigt att åka till jobbet. Det vore inte dumt att få ta tillvara på tillfället och stänga in sig i pysselvrån så länge ilet håller i sig...risken är väl bara att jag hade fått jobba ihjäl mig efteråt för att ta igen förlorad arbetstid *s*

I onsdags ringde en vän och ville ha ett kort åt en 40-årsjubilar som skulle firas av under lördagkvällen. Eftersom det var lite ditt och datt inplanerat fick jag sätta mig under fredagen och sno ihop kortet- för givetvis tog jag på mig den beställningen! Jag blir alltid lika glad när nån vill beställa kort, påsar eller annat av mig :) Har lite beställningar liggande som jag måste färdigställa i veckan men det är lustigt- även om tiden känns knapp så känns det inte betungande då det är så roliga saker som ligger på vänt *S* Hade nog varit annorlunda om det handlade om vika tvätt, dammtorka eller andra "måste-göra"- saker.

Här är kortet till 40-åringen. Han älskar Audi och mig veterligen finns det ingen modell av nämnda märke som ser ut som denna men.... man tager vad man haver :) Ritade dit silvriga audi-ringar på sidan av bilen bara så det skulle framgå vad det är för modell *ler*

Alfabet; Chemistry QK (3D-lack ovanpå)
Stämpel; Män, Panduro
Papper; Mörkblå, ljusblå + grå cs, "Godnatt,lillgull-design;Vibeke Spigseth
Blomma: Organza
Blad; Flower Collection,YouDo
Brads; Scrapbooking Moments
Pennor; Promarker

Detaljbild kuvert (ballongstämpel från Stämpelboden)

Sen är det ett kort som min minsta systerson fick förra veckan då han fyllde hela två år :) Lastbilen köpte jag via tradera så där vet jag tyvärr inte fabrikatet men en gissning är QK.


Alfabet; Chemistry
Gräs; QK
Papper; Vitt och mörkblått cs, Blue Sky Magnolia, Sand Karen-Marie klip

Ser att mina kort många gånger går i en och samma form och stil, ska föröka variera mig lite mer i kommande skapelser.....

Ha det gott och sköt om er!

1 kommentar:

  1. JÄttefina kort =D Äscha du behöver inte variera dej alls! Ibland känns det som om mina kort ser likadana ut allihopa...det är svårt när man kommer i en sån "svacka" haha =D

    Ha en härlig helg!

    KRam

    SvaraRadera