tisdag 12 januari 2010

Äntligen....

... får jag tummen ur och lägger in lite bilder här!! Personligen tilltalas jag mer av bloggar innehållande bilder så min målsättning är att vara generös med bilder men å andra sidan- en blogg som fylls på av en person med "skrivandets gåva" kan oxå vara intressant och underhållande i allra högsta grad!

Jag har inte hunnit prova altra så värst många saker men här kommer i alla fall det senaste objektet;


Jepp, en godisask. Betydligt mkt roligare att ge bort lite utsmyckad än i "naturellt" skick.


Närbild på flickans päls


Papper; Maja Design "Vintertid Frost", enfärgat ljusblått papper
Stämpel; hÄngelflicka målad med Promarkerpennor
Blommor; Prima, Papirloftet
Brads; Mini-guld
Blad; Pine punch McGill
Pennor; se nedan

Pälsen har jag skapat med hjälp av en vit "Gelly Roll" från Sakura och en svart "pigment liner" 0.2 från Staedtler. Dessa har jag "duttmålat" i omgångar med svart först och sedan vitt. Jag målar små områden i taget för att inte den svarta färgen ska hinna torka upp innan den vita läggs på, dom ska nästan smälta ihop. Underlaget på pälsen är färglagd med Promarker Cool Grey 3.

Hå och hej med farbr... näe, skämt åsido. Jag är bara så barnsligt glad att jag lyckats behålla fokus på vilka material och märken jag använt mig av- och att jag kommer ihåg att skriva in det i ett blogginlägg! Normalt sett så är jag så inne i mitt skapande att jag helt glömmer bort allt utom designandet (eller hur man då stavar det *s*)

Måste bara få visa den coola bubblan jag köpte från Stämpelboden- testade måla upp en uppstämplad bil och den är SÅ frän! Egentligen vill jag ha en riktig bubbla att knattra runt med i stan men för tillfället får jag nöja mig med en modell "mindre- och- fejkad" :)


Sedan kommer en sneakpeak;


Färdig skapelse kommer framöver *ler*
Detta gäller även den omtalade sliden som jag inte får till hur mycket jag än vill! Måste nog erkänna mig slagen och krypa till korset- dvs min datakunniga andra halva- så att jag får in mina alster här nångång *muttrar*

Nåja, ha en bra dag och på återseende!!

6 kommentarer:

  1. Men lilla vän det är inge problem fixa en slide...Det är ju bara läsa hur man gör =)
    Ska jag komma och hjälpa dej ???

    Monkan

    SvaraRadera
  2. MONKAN; Snälla, kom till min undsättning! Ta med dina stämpelgrejs, har fyra nya stämplar som behöver nötas på :)
    /Vera

    SvaraRadera
  3. När kan jag komma då??Är ledig nu,men huset behöver rengöras =)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det roligare att ge bort en scrappad ask än att ge den bara som den är.
    Och framför allt så tror jag att mottagaren uppskattar det.
    Hur går det med sliden? Får du till det? :)
    Föresten.. scrapträffen nu i Januari, kommer du? :)

    SvaraRadera
  5. KARRO; jag hoppas verkligen att jag tar mig iväg på januariträffen men det är osäkert hur jag ska lösa det praktiskt. Jag är ledig men Matte jobbar em och vi har huset fullt... Däremot ser läget ljusare ut för februariträffen så om inte annat så ska jag ta mig iväg då :)

    Har du tid, lust och ork så är det bara att titta förbi på en tår och lite pyssel/surr- om vi inte lyckas komma ihop oss på nån allmän träff ist *ler*
    /Vera

    SvaraRadera